HTML

Kínablog

A sárkány fészkében

Kína: kalandozások a Középső Országban. Történelem, kultúra, társadalom, jog, gazdaság, művészet. (A blogon fellelhető valamennyi írás a szerző tulajdonát képezi, annak bármilyen formában való felhasználása kizárólag a szerző előzetes engedélyével lehetséges.) huangati@freemail.hu

Címkék

abortusz (1) afrika (1) agyaghadsereg (1) asztrológia (1) átnevelés (1) auótipar (1) autó (1) autópáylaépítés (1) babonák (1) beszélgetések (3) bűn (2) büntetés (3) büntetése (1) büntetőeljárás (1) bürokrácia (2) család (2) családtervezés (1) császár (7) császárkor (5) császárság (4) dél kína (1) demokrácia (1) diktatúra (1) dinasztia (1) első (2) emberijog (1) építészet (2) erkölcs (2) és (1) esküvő (2) étel (1) étkezés (1) eunuch (2) európa (1) facebook (1) fal (1) feleség (1) férj (1) fesztivál (1) film (7) filozófia (2) földrajz (1) fotók (1) gazdagok (1) gazdaság (7) guanxu (1) gyerekek (1) gyermeknevelés (1) gyógyszer (1) halálbüntetés (4) házasság (2) hivatalnok (2) hold (1) huangdi (2) huangti (1) internet (1) írás (1) irodalom (1) japán (1) jiabao (1) jog (7) jókai (1) kapitalizmus (2) karácsony (1) kert (1) kína (2) kínai (1) kivégzés (1) költészet (1) kommunizmus (5) konfucianizmus (4) konfuciusz (2) konyha (1) környezetvédelem (1) korrupció (1) közigazgatás (1) közmondás (1) kubiláj (1) kultúra (7) kulturálisforradalom (1) kutyahúsevés (1) lingchi (1) lunyu (3) magyar (2) magyarok (1) mandarin (1) mao (3) Mao (1) marco (1) mitológia (1) modern (2) mondások (4) mongolok (1) morál (1) munkatábor (1) munkavállalók (1) művészet (3) nagy (1) Nanking (1) népesség (1) nevelés (1) oktatás (1) orvoslás (1) peking (2) pénz (1) polo (1) puyi (6) qin (3) qin dinasztia (1) rajzfilm (1) sárkány (1) shi (1) statisztikák (1) szabadságjogok (1) szülők (1) szülőtisztelet (2) találmányok (1) tang (1) tao (1) taoizmus (1) társadalom (6) tavasz (1) televízió (1) természet (1) tianjin (1) tigrisanya (1) tiltott (7) törtéenelem (1) történelem (5) tüntetés (1) újév (2) ünnep (2) utolsó (5) város (7) ven (1) wuxia (1) yang (1) yanni (1) yimou (1) yin (1) yuan dinasztia (1) zhang (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Ferenc Szabó00: Rohadjon meg az összes ilyen aberrált, primitív, barbár selejt szarláda. Nem kell mindent megzabál... (2020.07.16. 08:58) Kutyát enni jó...vagy mégsem?
  • Tíra Jándi: Az ozvegy nyugodtan ferjhez mehetett,ezt nem tiltottak,Kina nem India. Egy mandarin ovegyetol nem ... (2018.02.09. 22:39) A kínai tradícionális házasság és család
  • Link elek: Már nem Jack Ma a leggazdagabb, hanem Li Hejun. ~250%-ot emelkedett a cegenek az értéke 2014-ben ... (2015.02.10. 19:57) Kínai szupergazdagok
  • szepi64: hogyan írják helyesen? yin yang, vagy jin yang, vagy jin jang? (2015.01.20. 13:05) Yin-Yang és lefejezés
  • orvvadasz: A magyarok nem puhították a nyereg alatt a húst, viszont a kínaiak kutyát, macskát zabáltak fel. (2013.04.01. 20:24) Kik voltak a mandarinok?

Linkblog

2011.11.04. 08:17 huangati

A kínai fészbúk lenyomja a világot?

A 8 milliós felhasználótáborral rendelkező Tianji célja a kulturális gátak ledöntése.

„Az internet Kínában más” – állítja Derek Ling, a Tianji alapítója. (Lsd. kép alább) A világ legnépesebb országában az internetet cenzúrázzák, de a felhasználói szokások is mások, leginkább fiatalok használják a világhálót, akik szórakoztató tartalmakat keresnek. A kulturális szokások kizárják azt, hogy az ember vadidegenekkel üzleteljen.

Ezen szeretne változtatni a Tianji, melynek neve magyarul nagyjából annyit tesz: világméretű kapcsolódás. Ez alapján nyilvánvaló, hogy a céljuk az egész világ meghódítása, ami felé jó úton haladnak, hiszen havonta 360 000 felhasználóval gazdagodik az adatbázis, de a Facebooktól azért nagyon messze vannak. Az alapító elmondta, hogy a kínai embereknek valamilyen „kifogásra” van szükségük ahhoz, hogy idegenekkel kapcsolatba lépjenek, de ezt igazából nagyon is meg akarják tenni. „Ha létrehozol egy környezetet, ahol az emberek kapcsolatba tudnak lépni egymással, az üzleti rész már adja és kezeli magát. Az emberek jól kihasználják a kapcsolataikat, ha a környezet komfortos számukra.”

A Tianji publikált egy grafikont, melyen látható a professzionális közösségi oldalak viselkedése az 500 millió internetezővel rendelkező országban. A cég azokra a felhasználókra lő, akik valamilyen szinten értenek az internethez, 40 év alattiak, rendelkeznek diplomával: a céljuk az, hogy 2013-ra 35 millió felhasználójuk legyen. A lent látható infógrafikából sok dolgot ki lehet még olvasni; nem biztos, hogy európaiként számunkra annyira érthető ez az egész, mint amennyire Ling annak érzi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Forrás: ITcafé

Szólj hozzá!

Címkék: internet facebook


A bejegyzés trackback címe:

https://kinablog.blog.hu/api/trackback/id/tr693352256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása