A 8 milliós felhasználótáborral rendelkező Tianji célja a kulturális gátak ledöntése.
„Az internet Kínában más” – állítja Derek Ling, a Tianji alapítója. (Lsd. kép alább) A világ legnépesebb országában az internetet cenzúrázzák, de a felhasználói szokások is mások, leginkább fiatalok használják a világhálót, akik szórakoztató tartalmakat keresnek. A kulturális szokások kizárják azt, hogy az ember vadidegenekkel üzleteljen.
Ezen szeretne változtatni a Tianji, melynek neve magyarul nagyjából annyit tesz: világméretű kapcsolódás. Ez alapján nyilvánvaló, hogy a céljuk az egész világ meghódítása, ami felé jó úton haladnak, hiszen havonta 360 000 felhasználóval gazdagodik az adatbázis, de a Facebooktól azért nagyon messze vannak. Az alapító elmondta, hogy a kínai embereknek valamilyen „kifogásra” van szükségük ahhoz, hogy idegenekkel kapcsolatba lépjenek, de ezt igazából nagyon is meg akarják tenni. „Ha létrehozol egy környezetet, ahol az emberek kapcsolatba tudnak lépni egymással, az üzleti rész már adja és kezeli magát. Az emberek jól kihasználják a kapcsolataikat, ha a környezet komfortos számukra.”
A Tianji publikált egy grafikont, melyen látható a professzionális közösségi oldalak viselkedése az 500 millió internetezővel rendelkező országban. A cég azokra a felhasználókra lő, akik valamilyen szinten értenek az internethez, 40 év alattiak, rendelkeznek diplomával: a céljuk az, hogy 2013-ra 35 millió felhasználójuk legyen. A lent látható infógrafikából sok dolgot ki lehet még olvasni; nem biztos, hogy európaiként számunkra annyira érthető ez az egész, mint amennyire Ling annak érzi.
Forrás: ITcafé
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.