Ez a blog felvállaltan nem foglalkozik aktuálpolitikával, de a kínai miniszterelnök látogatásával kapcsolatban néhány gondolatot megeresztenék:
Eszembe jutott Hofi Géza aranyköpése, amikor azt ecsetelte, hogy nálunk ugye évtizedekig azt szajkózták, hogy a kapitalizmus haldoklik, mire Hofi: "Nagy francok vagyunk ám mi is. Egy haldoklótól kölcsönkérni?" Ugyan Kína sem haldoklik, de kapitalistább ország a kapitalistábbnál...Kína már csak a hatalomgyakorlás formáját tekintve kommunista, mondjunk inkább diktatúrát, az egyszerűbb, de már ez sem ilyen egyszerű. Csak egy példa: ami korábban elképzelhetetlen volt, ma már realitás, egyszerű emberek nyernek pert a kínai állammal szemben a szabadságjogaik védelmében (!), ez azért diktatúrákban nem egy szokásos jelenség.
Hamarosan eljutunk oda, ami a Brian élete c. filmben szállóigévé vált: " Mit adott nekünk Kína?", eredetiben: "Mit adtak nekünk a rómaiak?" (Arról, hogy mit adott nekünk Kína az első posztban van egy felsorolás.) Szóval mit kezdjünk egy olyan országgal, amely a Föld egyetlen szuperhatalmának tekintett USA legnagyobb hitelezője? (Néhány hónappal ezelőtt szenzációként tálalta a gazdasági világsajtó, hogy most már a FED a legnagyobb hitelező, lelökték a trónról a kínaiakat.) Amely sok európai és amerikai szemében egy gaz diktatúra, semmi egyéb. A dolog nem ilyen egyszerű. Kínai szemmel nézve, meg pláne nem.
A kínai sohasem látja feketén és feherén a világot, a kínai árnyalatokban gondolkodik. A kínaiból nehéz egy igent vagy egy nemet kicsikarni. A nyugati üzletemberek megőrülnek mire egy megállapodást tető alá hoznak (a Volvonak 7 évig tartott), mert a Nagy Falon túl más az üzleti kultúra. Ott nagyon nem szeretik ha a kedves nyugati vendég az ajtóval együtt ront be a házba. A hazánkba látogató kínai miniszterelnök is azt mondta, előbb ismerkedjünk, utána jöhet az üzlet.
Kis hazánkban a kínai szinonímája a "gagyi", pedig sokan nem is tudják, hogy az általuk használt tárgyak legalább 90%-a Kínában készült. Kína ma már képes magas minőségű termékeket is előállítani, nem véletlen, hogy előszeretettel nyomulnak a hi-tech szektorban, ugyanis ott nem nagyon lehet hibázni. A kínaiakban a mai napig dolgozik a "megmutatjuk mit tudunk" szindróma és amint azt a mellékelt ábra mutatja meg is fogják mutatni. A XVIII. sz. végéig Kína szinte minden szempontból Európa előtt járt, aztán az "éhes" európai hatalmak szétkapták az országot, majd a XX. században jöttek a polgárháború és a japán megszállás évei, Kína ezt nem felejti el.
Az egyszerű kínai mindazt, ami ma az országban történik felszabadulásként éli meg. Az elmúlt 20 évben embermilliókat emeltek ki a mélyszegénységből, új távlatok nyíltak és persze a kínai vállalkozik-vállalkozhat. És ezt ki is használják. Persze sok még a tennivaló, elég ha csak arra gondolunk, hogy az európai és amerikai piacra gyártott ruhák, játékok, műszaki cikkek...stb. előállítását az a kb. fél milliárd ember végzi nagyon kevés fizetésért, akikkel nem sokan cserélnének.
Persze nem tagadható az sem, hogy innen nézve az ún, szabadságjogok nem működnek Kínában vagy csak erős korlátokkal. A helyzet az, hogy úgy látszik, hogy ezen már a nagyhatalmak is túljutottak. Azok az államok, amelyek a Tienanmen-téri incidens után megpróbálták szankciókkal sújtani Kínát, most szinte térden állva nyújtják kezüket egy kis segítségért. Persze rendre éri kritika a kínai vezetést az emberi jogok helyzetéért, de ebben is nagyon sokat változott az ország. Egyet nem szabad elfelejteni: Kína nem a görög-római filozófiára, az individumra épülő értékrendszeren nyugvó és azon keresztül megszerveződő társadalom. Kínában egészen a legutóbbi időkig nem is értették ezt a szót. Mi az, hogy individum? Márpedig a szabadságjogaink jó része ebből a bástyából származik.
Persze az "ügy" különös pikantériája az, hogy egy "kommunistázó", konzervatív (?) párt minden további nélkül képes anyagi előnyökért cserébe túljutni elvrendszerén (lsd. "verik a tibetieket" itt is, meg ott is) és azt mondani, ez így van rendben.
Ezt a témát nem is boncolgatnám tovább, mert "sokáig elérne". Inkább örüljünk neki, hogy szimpik vagyunk a kínaiaknak, így egyszerűen. "Szabadság, szerelem..."
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: 2011.06.28. 13:24:39
Trackback: Csak szombaton értek rá a tibetiek… 2011.06.28. 12:05:38
Trackback: Csak szombaton értek rá a tibetiek… 2011.06.28. 12:05:38
Trackback: Korporatív kínai depó 2011.06.27. 22:31:53
Trackback: Miniszterelnök úr, ön hazudik 2011.06.27. 22:16:59
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
2011.06.27. 22:33:21
Sokáig erre azt mondtam volna, hogy igen, ez köpönyegforgatás. Sajnos a helyzet rosszabb: ennek a pártnak nemhogy elvrendszere, de elvei sincsenek. Egy dolog van kódolva a dns-ében: túlélni. Mindegy milyen eszközökkel, kinek a segítségével.
papas 2011.06.27. 22:46:45
Diocles 2011.06.27. 22:53:58
kár is volt szakítani ezzel, és beállni a szoci hörgőkórusba.
Astronomy Domine 2011.06.27. 22:57:18
Orbán Viktor 2011. április 29.
nemecsek ernő áruló 2011.06.27. 23:00:17
Egyébként ami ebben az egész ügyben számomra a leginkább nevetséges az, hogy amikor pár éve Gyurcsány merészelt egyáltalán szóba állni a kínaiakkal, akkor egy hazaáruló mocskos csótány volt, fijjuk egyből lengették a Tibeti zászlót, és valami Orbán nevű ficsúr meg is szavazott az SZDSZ, és MDF oldalán valami Kínát elítélő nyilatkozatot. Hát végülis ezt a logikát követve mondhatjuk, hogy Viktor egy hazaáruló mocskos csótány ugyebár - már ha következetesen kitartunk a véleményünk mellett...!
Diocles 2011.06.27. 23:13:11
@Gerzsonka:
elolvastam.
nem akarok belemenni aktuálpolitikába, de Tibet kérdése olyannyira jelentéktelen ügy Magyarországon, h ennek a kérdésnek az ejtését nem fújnám fel ekkorára, mint azt egyesek teszik mostanában. Nem mintha a legkevésbé is érdekelné őket Tibet persze, csak így tudnak fogást találni.
amiért ez a poszt unikum, az az, h nem valami köldöknézegető belvárosi ficsúr, hanem egy (állítólag) Kínában élő fickó rúg bele a kormányba a Kínával kötött szerződések kapcsán. Remélem, h a posztoló hű marad az elveihez, és nem kíván részesedni a csúnya, köpönyegforgató kormány által kötött szerződés áldásaiból sem.
TBG 2011.06.27. 23:14:06
Ébresztő magyar, elég volt, ne tűrd a diktatúrát! 2011.06.27. 23:15:43
TBG 2011.06.27. 23:16:25
Egyelőre semmi áldás. Azt sem tudjuk, hogy mit ad majd Magyarország ezért a kínaiaknak...mert hogy nem a semmiért jöttek ide, az is biztos. Brüsszel nekünk nem parancsol? Semmi baj....majd Peking....olyan még úgy sem volt.
nemecsek ernő áruló 2011.06.27. 23:25:28
Sicc 2011.06.27. 23:26:05
Lucky Larry Silverstein 2011.06.27. 23:27:12
Lucky Larry Silverstein 2011.06.27. 23:28:20
papas 2011.06.27. 23:40:31
Egyébként ha valami, akkor a magadfajta fideszdroid, már tényleg nagyon unalmas, mert csak a jól ismert kommunikációs kliséket ismételgeti.
fuflun 2011.06.27. 23:59:33
Én inkább egy párhuzamra hívnám fel a figyelmedet. A hatvanas, hetvenes években éppen így hívtak be embereket október 23. (sőt, március 15.) előtt, ahogyan most azokat, akiknek az "adatait egyeztették".
Nos?
mikka 2011.06.28. 00:05:46
Tonhal, mert nem kepes eljutni addig a gondolatig hogy egy miniszterelnok nem partvonalon vezeti az orszagot.
A kinai - magyar kapcsolatok nem parterdeket szolgalnak. Nem erzed? Nem fogod fol? Szerinted a kinai vezetes nincs tisztaban Orban Viktor szemelyevel es politikai nezeteivel, kimondottan a kommunista ellenes velemenyevel??? Dehogy nem..viszont ez a kapcsolat nem ideologiai alapokon nyugszik hanem tisztan gazdasagi alapokon. A te ellenseged az en ellensegem is meg akkor is ha nem ertunk egyet..Most a kozos ellenseg a gazdasagi vilagvalsag, meg akkor is ha ideologiai alapon nem ertunk egyet.
Mond meg nekem, miert nem akarsz a baratom lenni? Miert nem akarod Te is hogy jobban menjenek a dolgaink? Hogy tobb munka legyen, hogy tobb penz legyen, hogy fejlodes legyen?Az emberek etessek a felelotlen, tibet zaszloba burkolt LMP vagy MSZP kepviselok gondolataival a gyermekeiket a jovoben? Mert ez a kerdes a jovorol szol..a te jovodrol is vagy a gyerekeiderol. Nyugati kormanyok koztuk az UK kormanya is evtizedes jo kapcsolatokat apol gazdasagi szinten kinaval..ahogy az USA is es minden mas nyugati orszag..Hollandia is..pedig ott aztan van liberalis politika.. Most azt varod oszinten, hogy oruljon a velemenyednek az atlag , gondolkodni tudo, vilagot ismero ember????? Menj a faszba az ostoba felfogasoddal vagy irj olyasmirol amihez ertesz..mert ugy latom a politikahoz nemkonyitasz konyhaszinten sem.
Lucky Larry Silverstein 2011.06.28. 00:10:17
Felhívnám a szíves figyelmedet arra a nem elhanyagolható körülményre, hogy a hatvanas-hetvenes években a saját állampolgárokat vegzálták. Ez a különbség.
Ha szeretnéd tudni, hogyan vegzálják a külföldieket, próbálj beutazni az USA-ba vagy Izraelbe.
Gábor2000 2011.06.28. 00:10:27
mikka 2011.06.28. 00:13:51
Megtisztel hogy elolvastal. koszonom
papas 2011.06.28. 00:25:44
Ez kb akkora csúsztatás és hazugság, mint amikor vitya a tévé "vitában" kikérte a magyarok nevében a panelprolit.
kövér és semjén nem másodosztályú, olvastad mit és hogyan nyilatkoztak kínáról korábban? vagy a tibetiek szombati berendelését, a csöppnyi tiltakozó vegzálást, akkor ezt a baromságot, hogy vagy képes leírni, nem értem.
persze nekem van gerincem, lehet hogy ez a baj velem.
mikka 2011.06.28. 00:37:17
Tibet.. Ugyan mar..
Orulnek ha tibet kerdese lenne a legnagyobb problemaja a magyar koztarsasagnak ma, 2011 ben..
Lucky Larry Silverstein 2011.06.28. 00:41:21
Rob67 2011.06.28. 00:52:41
Bravo gyerekekek, szart mosni jottetek.
Aki nem erti a gazdasag es az elv kozti kulonbseget az miert itt van az ovi helyett. Ott meg elmegy a csusztatas, de talan itt mar a fasz se kivancsi ratok meg a kettos dumcsira.
Halgassatok apatokat, sokra viszitek...
degeco 2011.06.28. 00:54:21
csak tudnam mitol lett neki jo(bb) az elmult 1 evben ?
akinek jo, hogy almodik es a bilibe log a keze, azt ne ebresszuk fel meg veletlenul se!!!
Diocles 2011.06.28. 01:00:17
nézőpont kérdése, én szoci vircsaftot látok csak.
mosdatni itt semmit nem kell, a siker, jelen esetben többmilliárd dollár, önmagáért beszél.
nyilván vannak ünneprontók, ellendrukkerek, mint mindig, a szemkilövetést anno helyeslők most éppen a kínai emberi jogok miatt aggódnak, az állítólag Kínában élő posztoló pedig a Kínával való megállapodás miatt hullajt krokodilkönnyeket és fejezi ki felháborodását, de ez egy ilyen ország...
nem az számít, h Orbán mit mondott három éve, hanem az, h ő hozza az eredményeket, Gyurcsány meg nem hozta, noha ő aztán tudott szépen beszélni.
Diocles 2011.06.28. 01:01:19
na jó éjt, további jó fikázást!
Sai Nade 2011.06.28. 01:20:23
Tudjátok, manapság Baszkföldnek becézzük és az önállóságáért küzdő szervezetet, az ETA-t pedig terrorszervezetnek.
A Tibeti állam (1912-1951) bitang kemény teokrácia volt, ha Kína nem szerzi vissza a hatalmát fölötte, akkor most nincs ez a dalai láma mizéria, hanem az egész "demokratikus" világ köpködi. Elképzelhetetlen mélyszegénységben és nyomorúságban tengődő átlag tibetinek az 51-es kínai bevonulás megváltás volt. Azért gondolkozzunk kérem: a hely másik felét (ami nem Kínához tartozik) Nepálnak hívják., Rémlik valami az önszántukból választott Maoista vezetésükről?
őzsuta 2011.06.28. 01:26:16
mikka 2011.06.28. 01:38:18
Oh jaj..ugy fog jarni mint azok akik Solyom koztarsasagi elnokot neztek fidesz baratnak :) Az hogy a jelenlegi kormany olyan donteseket hoz amivel egyet lehet es kell erteni, persze nem minden ugyben de ebben igen, mert logikus, esszeru es jo az orszagnak nem eredmenyezi azt hogy fidesz szavazo lesz az ember.. Ugyan mar..errol irtam az elobb is..Ne partszemvuegen keresztul kell latni a dolgokat..ennyi az egesz..
Lucky Larry Silverstein 2011.06.28. 02:02:50
neoteny · http://word.blog.hu 2011.06.28. 02:37:37
"Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one."
— Thomas Jefferson
neoteny · http://word.blog.hu 2011.06.28. 02:44:02
"a siker, jelen esetben többmilliárd dollár, önmagáért beszél."
Úgy érted hogy sikerül majd a Viktorcnak annyit kölcsönvennie amit aztán majd a nép fizet vissza.
Valóban önmagáért beszél.
Gergice 2011.06.28. 03:34:42
Megvannak a gyarmatosaink, mintha nem lenne épp elég amúgy is. Ja, ezt most befektetésnek és támogatásnak hívják. Tényleg igaz, hogy a legnagyobb pesti kínai lapnak nagyságrenddel több előfizetője van mint ahány kínai a statisztikák szerint összesen él Magyarországon?
És feltűnt az, hogy nincs nálunk kínai temető? Sosem aggódtál, hogy mit szolgálnak fel az étteremben édes-savanyú szarvasként? ;)
Gabe Walker 2011.06.28. 04:07:59
"A szerzo egy tonhal.."
Tonhal?
"Tonhal, mert nem kepes eljutni addig a gondolatig hogy egy miniszterelnok nem partvonalon vezeti az orszagot."
Oké, szóval a tonhalak nem képesek idáig eljutni, ez valószínűleg vonatkozik a többi halfajtára is, és szeretett vezetőnkre Orbán Viktorra és baráti körére is, mivel pont ők fúrták Gyurcsányt, amikor Kína felé nyitott volna. Tehát Orbán is egy tonhal, vagy azóta fejlődött, hiszen most köpte szemen az akkori saját magát.
"A kinai - magyar kapcsolatok nem parterdeket szolgalnak."
Így van.
"Nem erzed? Nem fogod fol? Szerinted a kinai vezetes nincs tisztaban Orban Viktor szemelyevel es politikai nezeteivel, kimondottan a kommunista ellenes velemenyevel??? Dehogy nem..viszont ez a kapcsolat nem ideologiai alapokon nyugszik hanem tisztan gazdasagi alapokon. "
Ez meg már a gerinctelen kategóriába tartozik barátom. Tudod, Saddammal sem kereskedett az USA és nem parádéztak együtt sehol, mert roppant különös lenne elmagyarázni az egyszerű polgárnak, hogy kedden tüzes szónoklatot tartok arról, hogy a diktatúráknak pusztulniuk kell a vezetőikkel együtt, szerdán pedig a keblemre ölelem, mert van nála olaj, és ez csak közös harc a világválság ellen.
Érzed? Felfogod? Következetességnek hívják, aminek OV igencsak híján van.
"A te ellenseged az en ellensegem is meg akkor is ha nem ertunk egyet..Most a kozos ellenseg a gazdasagi vilagvalsag, meg akkor is ha ideologiai alapon nem ertunk egyet."
Írsz egy ilyet és utána számon mered kérni, hogy nem konyít a politikához a posztoló? Ez igen! Barátom, ideológiai alapon szerveződött a történelemben a gazdasági közösségek 99%-a! Kíméletlenül ellehetetlenítették azt, aki nem állt be az ideológia mögé! Még az Európai Unió is, ami a Közös Piacból nőtte ki magát, még itt is megtalálható bizonyos ideológiai irányzat, amihez tartanod kell magad, ha tag akarsz lenni. Mit gondolsz, miért nem lett még Törökország tag, pedig az EU tényleg egy gazdasági társulás?
"Mond meg nekem, miert nem akarsz a baratom lenni?"
Mert korlátolt vagy.
"Miert nem akarod Te is hogy jobban menjenek a dolgaink?"
Ki nem akarja?
"Hogy tobb munka legyen, hogy tobb penz legyen, hogy fejlodes legyen?"
A több munka nem jelent több pénzt és ez a kettő együtt végképp nem jelent fejlődést, aminek változó dinamikája van ráadásul. Arról nem is szólva, hogy stabilitási és regenerálódási szakaszok is kellenek, vagy önpusztítóvá válik a rendszer. De bizonyára ezt te is tudod, hiszen szakértője vagy a politikának, amiről tudjuk, hogy minden tudomány alapja.
"Az emberek etessek a felelotlen, tibet zaszloba burkolt LMP vagy MSZP kepviselok gondolataival a gyermekeiket a jovoben?"
Ez meg minősíthetetlen. Az általánosítás olyan ostoba foka, hogy igazán reagálni sem lehet rá. Azért emeltem csak ki, mert: Tibet, és nem tibet. Ugye? Érzed? Felfogod, hogy ez minimális tisztelet az országgal szemben? Ezt kultúrának hívják.
"Mert ez a kerdes a jovorol szol..a te jovodrol is vagy a gyerekeiderol. Nyugati kormanyok koztuk az UK kormanya is evtizedes jo kapcsolatokat apol gazdasagi szinten kinaval.."
Azért ott volt némi gyarmatosítási ügylet is, illetve a kiköltöztetett UK honpolgárok jó utakat járattak be. Emellett a hidegháború alatt nem volt éppen felhőtlen a viszony a két ország között, a kereskedelem meg igencsak akadozott. Mit gondolsz, miért lett Magyarországon az egyik legnagyobb európai kínai kolónia? Miért nem Ausztriában?
"ahogy az USA is es minden mas nyugati orszag..Hollandia is..pedig ott aztan van liberalis politika.."
Pontosabban nem kereskedtek, és megint más a Holland gyarmatok kérdése ugye és az ott meglévő hollandusok kapcsolatai.
" Most azt varod oszinten, hogy oruljon a velemenyednek az atlag , gondolkodni tudo, vilagot ismero ember?????"
Na, ez nem te vagy. Legalábbis a világot nem ismered, az kitűnt a hozzászólásodból!
"Menj a faszba az ostoba felfogasoddal vagy irj olyasmirol amihez ertesz..mert ugy latom a politikahoz nemkonyitasz konyhaszinten sem. "
Mester, ez megint egy gyöngyszem! "Menj a faszba [...]". Mint végső érv, csodálatos. Nem is lehet fogást találni rajta! Neked is javaslom, illetve idéznék ez klasszikust:
"irj olyasmirol amihez ertesz..mert ugy latom a politikahoz nemkonyitasz konyhaszinten sem."
...és a gazdasághoz sem!
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.06.28. 04:27:41
Link Elek 2011.06.28. 05:31:40
kinaban ez szoba sem jon. ott a legfontosabb kina egysege es stabilitasa, ezert meg a fejlodest is felaldozzak neha (pl: en.wikipedia.org/wiki/Zheng_He ), ami nem trivialis tekintve kina meretet.
ezt a kinai emberek ertik es elfoggadjak. ezert van az, hogy a kinai vezetes hiszterikusan reagal tibet/tajvan ugyeben, ha nem tudja fenntartani a stabilitast/egyseget, akkor vagy ok, vagy az egesz rendszer alkamatlan arra amit igert.
viszont az elmult 30 evben minden elvet feladtak, ami ezen felul van es az egesz kormanyzat/emberek azon dolgoznak, hogy "mindenki" legyen gazdag, abbol nagy baj nem lehet :)
masreszt most jott i egy tanulmany, hogy 17000$/fo/ev PPP-s GDP folott minden orszagbol demokracia lesz, kiveve ahol nincsenek adók (mert energia exportbol fedezik az allam kiadasait), ezt kina nemsokaara eleri, kivancsi vagyok hogyan oldjak meg.
helyi (falusi, kisvarosi) szinten mar sok helyen van valasztas.
vakka-makka 2011.06.28. 05:39:50
Úgyhogy nem kell keverni a szezont a faszommal!
regress 2011.06.28. 05:53:00
Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2011.06.28. 05:53:08
Amúgy egyelőre semmit nem kaptunk a kínaiaktól, csak mézesmadzagot. Cserébe viszont törvénytelenül korlátozták demokratikus jogainkat. És ez csak a kezdet.
Tedat 2011.06.28. 05:53:57
A másik viszont, hogy le tudná írni valaki, hogy miért fontos Kínának Tibet?
Kevés ember van ott, magasan is van, talán olajuk van, vagy mi?
midnight coder 2011.06.28. 06:06:36
Ami meg Kínát illeti, lassan kitapétázhatnák USA állampapírokkal a Nagy Falat. Annak az antikommunista USA-nak az állampapírjaival aki ebből a pénzből viszi el a demokráciát az araboknak.
midnight coder 2011.06.28. 06:07:07
igényes 2011.06.28. 06:20:44
Jól látható ez az Orbán kormány leveleiből.
1. Vannak, akik levelezésre kidobnak 3 milliárdot.
2. Vannak, akik azt hazudják, hogy 1 millió választ kaptak a szociális konzultációra.
3. Vannak, akik a visszaküldési határidő leteltekor óriási eredménynek könyvelik el feldolgozás nélkül a szociális konzultációt.
4. Vannak, akik elfelejtik, mit igértek a szociális konzultációt idején. (A szociális konzultáció eredményét követően tárgyalnak)
Nagyon várom már az új szociális konzultációt, a népszavazást a nép által megfogalmazott kérdésekkel.
A nép viszont buta, mert nem tud megfogalmazni négy kérdést sem.
Úgy néz ki, hogy 7 millió választót 1 millió agresszív rajongó halálra ítél.
Sai Nade 2011.06.28. 06:23:09
Kína diktatúra, ezt nem vitatom, a személyi szabadságjogokat alapvetően eltérően ítélik meg, ami a nyugati civilizáció számára elfogadhatatlan. Erkölcsiségen, elveken eszem ágában sincs vitatkozni. De a történelmi tényeket ne ferdítsük azért. Tibet legalább annyira integráns része Kínának, mint Baszkföld Spanyolországnak vagy, mint Erdély volt Magyarországnak.
Szerintem ezt kétségbe vonni nemcsak azért marhaság, mert nyilván semmilyen reálpolitikai értelme nincsen, hanem mert ha Tibet függetlenségért síkra szállunk, akkor tessék ugyanezt megtenni Baszkföldért, Írországért vagy éppen a független Apacs Államért is.
midnight coder 2011.06.28. 06:36:49
cianista 2011.06.28. 06:42:18
TBG 2011.06.28. 06:56:44
Megfigyelo 2011.06.28. 07:03:17
midnight coder 2011.06.28. 07:06:50
midnight coder 2011.06.28. 07:08:31
Kínában pedig mindig is császárság volt, csak épp most Kommunista pártnak hívják a császárt.
Nzoltan 2011.06.28. 07:12:25
rendszere. Ez kurvára nem hülyeség. Hollandia sem a tulipánoktól lett gazdag.
midnight coder 2011.06.28. 07:14:02
Az ugyanis a helyzet, hogy azzal hogy beengedtük őket a piacunkra (értsd fejlett világ) lényegében versenyhelyzetet indítottunk el a fejlett ipari országok munkaereje és a kínai munkások között, méghozzá bérversenyt. Ezért van az, hogy Pl. kis hazánkban sem nagyon van esélye valakinek 8 elemivel elhelyezkedni: a magyar minimálbérért még mindig fel lehet venni pár kínai munkást (nem beszélve persze az indiaiakról akik a következő Kína lehetnek). Innentől kezdve, ha csak nem csak helyben végezhető tevékenységről van szó, bizony a cégeken keresztül a dolgozók bérköltsége versenyzik. Azaz ha a Gipsz Jakab Kft dolgoztat mondjuk 10 emberrel, és bejön ide a KicsiDeHusi cég kínából ugyanezzel a termékkel amit szintén 10 ember állít elő adott idő alatt, ő jóval olcsóbban tudja ugyanezt adni. És ez ma már nem csak a 8 elemis emberekre igaz, de lassan a képzettebbekre is.
Megfigyelo 2011.06.28. 07:15:02
Ugyanis az elmúlt kb. 550 évben Erdély csak 51 évig (1867-1918) volt államjogilag Magyarország része. Előtte török vazallus fejedelemség volt, majd a Habsburg birodalmon belül külön (nagy)fejedelemség, amivel Magyarország ugyanúgy csak perszonálúnióban volt, mint mondjuk Csehországgal. Erdélynek a kigyezés után végrehajtott Magyarországba való olvasztását a már akkor is többségben lévő erdélyi románság képviselői határozottan ellenezték - le is csukták őket emiatt.
Nzoltan 2011.06.28. 07:16:37
Megfigyelo 2011.06.28. 07:20:29
Nzoltan 2011.06.28. 07:21:54
Megfigyelo 2011.06.28. 07:23:55
Megfigyelo 2011.06.28. 07:24:37
Nzoltan 2011.06.28. 07:26:47
Nzoltan 2011.06.28. 07:28:43
magyar ember teli szájjal 2011.06.28. 07:32:36
lol, te hol töltötted az elmúlt 20 évet, a Nagyfal mögött?
Nzoltan 2011.06.28. 07:34:01
Nzoltan 2011.06.28. 07:40:08
Nzoltan 2011.06.28. 07:42:42
AutosVilli 2011.06.28. 07:47:30
Kinával nincs bajom.
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.06.28. 07:50:20
minden véletlenül történik...
csak a fidesz gonosz tudatosan
különvélemény 2011.06.28. 07:57:17
Legyen arab neved, majd meglátod milyen nagy a szabadság az usában.
Embervad 2011.06.28. 08:26:48
d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.06.28. 08:29:47
Az elmúlt évek kommunistázó agymosása, sározása, köpködése kellett ahhoz, hogy most egy kommunista országnak adósodunk el. Még a HÍR TV-ben is megkérdezték a Szíjgyártót, persze finomkodva, hogy nincs veszélye annak, hogy most más irányban adósodunk el?
Megmagyarázta, hogy ez együttműködés, nem eladósodás.
A Tibetiek ügyében pedig nem engedtek tüntetni. Orbán szerint nem kell a balhé. Hát ő mit csinált az elmúlt nyolc évben?
min 2011.06.28. 08:30:33
Ennek a hármasnak együtt kell élni. Ha valakiből az egyik hiányzik már hiteltelen és kártékony. Jelen esetben narancsékból, pirosékból, zöldékből, sávosékból nem csak egy hiányzik...
TBG 2011.06.28. 08:40:18
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.06.28. 08:41:58
Calhoun Mooney 2011.06.28. 08:44:46
sisszi 2011.06.28. 08:48:59
ilyet kimondani 2011ben magyarországon hogy "elvrendszer" nagy naivságra vall. sajnos. szomorú ez
Vanek úr61 2011.06.28. 08:50:41
sárkányfő 2011.06.28. 09:04:42
Tessék, már a fideszesek egy része is tiltakozik:
www.origo.hu/itthon/20110627-szabadsag-kor-biraljak-a.html
"Elfogadhatatlannak nevezte a tibeti menekültek szombati berendelését a bevándorlási hivatalba a Szabadság Kör nevű szervezet nevében több fideszes politikus, többek között Szájer József és Gulyás Gergely."
Tudom, tudom, a szokásos ballib nyavalygás... :D
demagofób 2011.06.28. 09:07:16
sárkányfő 2011.06.28. 09:12:18
Orbán ügyes marketinges, biztos porszívóügynöknek is remekül beválna, most pl. sikerült elhitetnie híveivel, hogy ez valami nagy dolog volt, meg Kína "stratégiai" szövetséget kötött velünk, a kis porba fingó bolhával. Ehhez képest a két közepes gyár (citromsavgyár + világítótestgyár), meg egy európai ellátó központ.
A belengetett milliárdos hitel nevetséges, egyrészt még csak ígéret, másrészt hitel, nem ajándék, ennek a többszörösét államosította Orbán a manyupoknál (ez belföldi hitel volt...), harmadrészt úgy tűnik a kínai cégek kapják majd, szóval ezzel is magát segíti Kína, negyedrészt Kínának naponta(!) nő ennyivel a tartaléka, szóval a helyünkön kezelnek, dobtak egy kis morzsát a lelkesen pitiző palotapincsinek.
De ne felejtsük el, Orbán szerint hallatlan siker volt az EU-elnökség is :D
2011.06.28. 09:14:27
dögölj meg 2011.06.28. 09:16:21
sárkányfő 2011.06.28. 09:19:10
Az 1 mrd euró piaci kölcsön lesz, ha lesz, tehát eleve nem a kormány kapja, hanem cégek :) Pl. megkapja a Borsodchem, amit már két éve felvásároltak a kínaiak :)
A kikötő viszont igenis reális. Az ne zavarjon, h nálunk nincs tenger. Ha Orbán azt mondja lesz, akkor lesz. Ki vagy te, h ilyen gyanús, nemzetellenes huhogással megkérdőjelezd? :)
dögölj meg 2011.06.28. 09:24:00
/vagy már Géza/ a judeo-krisztiáni Róma vallását kényszerítette ránk az igazi kereszténységünk helyett. Akkor
ezt még nem globalizációnak nevezték,de az volt.
Nzoltan 2011.06.28. 09:31:44
Magyarország loisztikailag jó helyen van, mert középen helyezkedünk el. Ha nem csináljuk meg, megcsinálja helyettünk más. Ezt a lehetőséget miért dobnánk oda szlovákoknak? A szoci töketlenség miatt már elég jól elhúztak mellettünk.
TBG 2011.06.28. 09:34:56
kubatov_kommunista 2011.06.28. 09:36:50
bár végül is...
értem én, hogy mondjuk 30-40 éve éheztek (ahogy a nagymamám a háború előtt /meg után/) ahhoz képest a mostani állapot jó/jobb mindenkinek, de ettől még nem volt a politika magasiskolája az amit a Tienanmen téren csináltak.
Nálunk egy rendszerváltást asztal mellett megcsináltak - ezeknél meg tankkal kergetnek pár embert aki azt mondja, hogy elmentek ti a fenébe.
Szóval azt szerintem elszarták, nincs mese.
És változás nem csak abban van, hogy műanyag bögrét gyártok-e vagy laptopot/mobilt, van-e pénzem vagy nincs, hanem abban is, hogy mit kezdek vele, ha van.
2011.06.28. 09:38:19
Sajnos csak piaci személettel tudok gondolkodni, demagógia beütéssel nem. :)
Vanek úr61 2011.06.28. 09:38:37
sisszi 2011.06.28. 09:43:14
2011.06.28. 09:43:19
midnight coder 2011.06.28. 09:44:01
De vigyázó szemetek most nem Párizsra kell vessétek hanem Pekingre. Illetve nem árt Párizsra sem: kell majd egy vasfüggöny ami megállítja az onnan érkező iszlamistákat.
sárkányfő 2011.06.28. 09:52:22
@Kilo166:
"a Kínai Fejlesztési Bank egymilliárd eurós hitelkeretet nyújt Kínában az ott befektetni szándékozó magyar cégeknek"
Tehát a hitelkeret gyakorlatilag a kínai gazdaság erősítését szolgálja majd.
Te erre gondoltál:
"egy meg nem határozott későbbi időpontban hajlandó magyar állampapírokat vásárolni"
Tehát az állampapír-vásárlás egyelőre egy szép ígéret, ami ha megvalósul se jelent semmi különöst, mert az EU-s országok is fel szokták vásárolni az államkötvényeinket, sőt a belföldi szereplők is, nincs az ország pénzügyi karanténban, ebben semmi előny sincs.
nepszavazo.com · http://www.nepszavazo.com 2011.06.28. 09:54:16
S látva az a nyögést, mellébeszélést (nem is részletezem, szánalmas) az jutott eszembe, hogy miként lehet társadalmilag, hogy egy amúgy normális (jobb sorsra érdemes nép) már évtizedek, évszázadok óta mindig tagjainak a legalját választja vezéreinek? Ez valami genetikai betegségünk?
Lasombra 2011.06.28. 09:55:37
más:
amúgy jó dolognak tartok minden nyitást, kapcsolatápolást vagy kereskedelmi egyezményt a külfölddel. tökmindegy, hogy Vanuatu vagy Szváziföld. pénz-pénz.
DE:
a Fidesznek kissé ízléstelen a kommunikációja. nem az egyezmény, hanem az előzmények fényében a tálalás.
- "60 éve jó barátságban vagyunk Kínával." LOL? abban a 60 évben, amit kb kiírtak a történelmünkből a NENYI-ben? amikor még ugyebár nem is volt a kezünkben az önrendelkezés? vagy a híresen szívélyes SZU-Kína barátság alatt?
ez történelmileg is és ideológiailag is bullshit.
- gazdasági szabadságharc: na persze. Kiűztük Jellasicsot... majd önként felkerestük Paszkevicset.
- behoztuk Kínát: már egy ideje itt vannak. jó pár vállalkozással. nagyokkal is. sorry, de nem ti hoztátok be.
annyira várom már, hogy csak egyszer kommunistázzanak eztán. csak egy picit. mert fognak, abban biztos vagyok.
bár gerinc nélkül lehetetlen meghasonulni, de ha pár hívőjükben még megvan a tartás csírája, talán felébrednek még néhányan.
Alterix 2011.06.28. 10:05:28
Már tavaly eldőlt, hogy Szlovákiában lesz a nagy átrakóközpont a széles és keskeny nyomtávú vágányok között. Jövőre kezdik építeni. 2 év ami eltelik a tervezés és a kivitelezés között. 2 és nem 20.
És kínai barátság ide vagy oda, ha az EU, Szlovákia, Ukrajna, Oroszország ezt már lezsírozta, akkor miattunk sem fogják megmásítani. Pláne miattunk nem!
Lezárult egy "álom", egy 20 éves vakarózás...
Búcika 2011.06.28. 10:16:49
Csak az IMF kölcsönt kell visszaadni a Kínait azt nem. Vagy mégse: Akkor most hogy is állunk aaz államadóssággal?
2011.06.28. 10:17:18
drover(fanyul társa) 2011.06.28. 10:48:11
Akkodnak a sárgák pénzt, ha a magyarok valami épkézláb ötlettel rukkolnak elő. Addig blindre nem. Azért annyira nem hülyék.
Eddig néhány falusi üzemecske álmodozásán kívül más ötlet nem merült fel.
Gyanítom nem is fog.
drover(fanyul társa) 2011.06.28. 10:48:49
Megfigyelo 2011.06.28. 10:49:44
Megfigyelo 2011.06.28. 10:56:55
high up 2011.06.28. 11:02:53
A világon sehol nem müködött, hogy egy országot csak azért embargó alá raktak volna, mert kommnista rendszere volt. Ezért kereskedett anno a nyugat nem csak Magyaro-val, de még az oroszokkal is.
De manapság divat alulképzett exhibicionistának lenni és mnidenbe belepofázni. Ettöl süllyedt le az ország, ettöl a halom tehetségtelen szájtépötöl.
Akinem meg esze volt, már rég elmenekült ezektöl a lúzerektöl.
Megfigyelo 2011.06.28. 11:03:23
high up 2011.06.28. 11:04:46
A világon sehol nem müködött, hogy egy országot csak azért embargó alá raktak volna, mert kommnista rendszere volt. Ezért kereskedett anno a nyugat nem csak Magyaro-val, de még az oroszokkal is.
De manapság divat alulképzett exhibicionistának lenni és mindenbe belepofázni. Ettöl süllyedt le az ország, ettöl a halom tehetségtelen szájtépötöl.
Akinem meg esze volt, már rég elmenekült ezektöl a lúzerektöl.
TBG 2011.06.28. 11:11:55
sisszi 2011.06.28. 11:12:08
mimindannyian · http://wmiki.blog.hu/ 2011.06.28. 11:12:52
wmiki.blog.hu/
Világszám 2011.06.28. 11:28:46
Csak olyan furcsán hangzik az antikommunistázóktól a sok benyalás, nagyon furcsán. Tehát, ha nem komcsizzák az MSZP-t, akkor nincs is semmi baj. Bár azért a kínaiak pénze miért jobb, mint az IMF-é az nem teljesen világos. Mert a kínaiak nem kérnek olyan pontos elszámolást???
Megfigyelo 2011.06.28. 11:28:47
Megfigyelo 2011.06.28. 11:33:15
Megfigyelo 2011.06.28. 11:40:16
Calhoun Mooney 2011.06.28. 11:48:54
A COCOM lista -elég sokáig működött-pedig karácsonyi kívánságokat tartalmazott, jézuskának címezve.
HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2011.06.28. 11:50:19
HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2011.06.28. 11:55:15
mim 2011.06.28. 11:56:02
@sárkányfő:
2011.06.28. 09:12:18-as kommenteddel teljesen egyetértek. Vbőrön is írtam, hogy gyanúsan kínai a tulajdonosi csoport a támogatott cégeknél (SZIP-t nem tudtam, de örülök, hogy ez is tisztázódott).
A cégeknek támogatásként beigért pénz nagyon kis része csapódhat le a költségvetésben.
fg56 2011.06.28. 12:17:22
Archenemy 2011.06.28. 12:26:06
Orbán lájkolja Kínát.
Libbant reakció: Szembeköpi az elveit! Az anyját is eladja néhány milliárdért!
Mágikus erőmmel látok egy alternatív univerzumot is:
Orbán nemlájkolja Kínát.
Libbant reakció: Orbán kompromisszumképtelen és vaskalapos! Az ország érdekében egy napra sem képes félretenni az elveit!
szar lehet mindenképp visítani a frusztrációtól :p
NA YA! 2011.06.28. 12:52:13
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.06.28. 12:59:37
Ufóka 2011.06.28. 13:16:44
lobaszopiatej 2011.06.28. 13:31:35
dögölj meg 2011.06.28. 13:32:19
a valóság más! Itt nem erről beszélge-
tünk,de érdemes megnézni a "prozelita"
jelentését,elolvasni a Bibliából pl. János
13.33, ,18.36 , Apostolok csel.15.
Máté 17.24 vagy Tamás ev.43.
De ha módodban áll megkérdezni egy rabbitól:zsidó volt -e Jézus,nagy ló.aszt
lesz a válasz.
Alterix 2011.06.28. 13:33:39
Vagyis, ha még a mostanitól is nagyobb szarban leszünk, akkor adnak. Lehet nem olyan kamatra mint az ózdi uzsorások, de biztos jobban megkérik az árát, mint az IMF.
high up 2011.06.28. 13:39:40
Kommunistázott tehát akkor is ezerrel a nyugat, de azért nem voltak hülyék, hogy az üzletelést feladták volna. Annyira nem voltak hülyék, hogy aztán a 80-as években az NSZK megállapodott a ruszkikkal, hogy felépíti az egész gázvezetéket Szibériától a Balti tengerig.
Ha Magyaro úgy fejlödne, ahogy ezek az agyhalott maszoposok meg lomposok akarnák, akkor pucér seggel állna a pusztában az idök végezetéig. Max. a tibeti zászlóval takarhatná magát.
Szlóvákia meg a jókat röhögne rajta, mert a milliárdok hozzá vándoroltak.
melmek 2011.06.28. 13:44:23
Lasombra 2011.06.28. 13:44:24
TBG 2011.06.28. 13:46:58
csoko20 2011.06.28. 13:47:01
Szlóvákia meg a jókat röhögne rajta, mert a milliárdok hozzá vándoroltak. "
Nem ezek a a maszoposok mentek ki pár éve kapcsolatot építeni? Igaz 2 éve még ősbűn volt kommunistákkal tárgyalni. :)
Mondjuk 2 év alatt Kína hozzáigazodott Orbán Viktor elveihez.
szil_ 2011.06.28. 13:55:02
papas 2011.06.28. 13:56:49
Amúgy, ebben a történetben, bár a fideszdroidok próbálják jó szokásuk szerint erre tolni a beszélgetést, nem Tibet a fontos, hanem szeretett pártunk és vezetőinek gerinctelen pálfordulása, viselkedése. Vajon most miért nem szól most az ávh kórus? Persze, tudom, más ment ki a körüzenetben.
dögölj meg 2011.06.28. 14:10:58
rabbival.Én már igen.
2011.06.28. 22:30:28
Hogy jön ide az MSZP? Már rég lehúzták őket a klotyón, csak nem akarják tudomásul venni.
2011.06.28. 22:57:04
Dehogy van. Magyarország egy nagy óvoda, homokozóval, ahol választópolgárok viselkednek úgy, mint taknyos kölykök. Csak itt nem homokozólapáton megy a vita, hanem egy országon. Sajnos valamely párt mellett való voksolás általában életre szól, és ezen jottányit sem tud befolyásolni semmi. A maradék, akinek még van esze, az Jobbikra teszi az ixet, vagy diszidál a picsába.
Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2011.06.30. 09:09:07
Tibet nem volt mindig Kína része, volt amikor háborúban győztek Kína ellen a tibetiek. A dalai láma cím is a mongoloktól származik, az ő segítségükkel lett Tibet királya a dalai láma. Hol voltak akkor a kínaiak? Jelenleg Tenzin Gyacó, nem az elszakadásért, hanem az autonómiáért küzd. A történelemben is mindig élvezett Kínával szemben önrendelkezési jogot. Jelenleg nem. Nagyon is örülnének, ha Baszkföld, vagy Skócia jellegű társulásnak.