HTML

Kínablog

A sárkány fészkében

Kína: kalandozások a Középső Országban. Történelem, kultúra, társadalom, jog, gazdaság, művészet. (A blogon fellelhető valamennyi írás a szerző tulajdonát képezi, annak bármilyen formában való felhasználása kizárólag a szerző előzetes engedélyével lehetséges.) huangati@freemail.hu

Címkék

abortusz (1) afrika (1) agyaghadsereg (1) asztrológia (1) átnevelés (1) auótipar (1) autó (1) autópáylaépítés (1) babonák (1) beszélgetések (3) bűn (2) büntetés (3) büntetése (1) büntetőeljárás (1) bürokrácia (2) család (2) családtervezés (1) császár (7) császárkor (5) császárság (4) dél kína (1) demokrácia (1) diktatúra (1) dinasztia (1) első (2) emberijog (1) építészet (2) erkölcs (2) és (1) esküvő (2) étel (1) étkezés (1) eunuch (2) európa (1) facebook (1) fal (1) feleség (1) férj (1) fesztivál (1) film (7) filozófia (2) földrajz (1) fotók (1) gazdagok (1) gazdaság (7) guanxu (1) gyerekek (1) gyermeknevelés (1) gyógyszer (1) halálbüntetés (4) házasság (2) hivatalnok (2) hold (1) huangdi (2) huangti (1) internet (1) írás (1) irodalom (1) japán (1) jiabao (1) jog (7) jókai (1) kapitalizmus (2) karácsony (1) kert (1) kína (2) kínai (1) kivégzés (1) költészet (1) kommunizmus (5) konfucianizmus (4) konfuciusz (2) konyha (1) környezetvédelem (1) korrupció (1) közigazgatás (1) közmondás (1) kubiláj (1) kultúra (7) kulturálisforradalom (1) kutyahúsevés (1) lingchi (1) lunyu (3) magyar (2) magyarok (1) mandarin (1) Mao (1) mao (3) marco (1) mitológia (1) modern (2) mondások (4) mongolok (1) morál (1) munkatábor (1) munkavállalók (1) művészet (3) nagy (1) Nanking (1) népesség (1) nevelés (1) oktatás (1) orvoslás (1) peking (2) pénz (1) polo (1) puyi (6) qin (3) qin dinasztia (1) rajzfilm (1) sárkány (1) shi (1) statisztikák (1) szabadságjogok (1) szülők (1) szülőtisztelet (2) találmányok (1) tang (1) tao (1) taoizmus (1) társadalom (6) tavasz (1) televízió (1) természet (1) tianjin (1) tigrisanya (1) tiltott (7) törtéenelem (1) történelem (5) tüntetés (1) újév (2) ünnep (2) utolsó (5) város (7) ven (1) wuxia (1) yang (1) yanni (1) yimou (1) yin (1) yuan dinasztia (1) zhang (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Ferenc Szabó00: Rohadjon meg az összes ilyen aberrált, primitív, barbár selejt szarláda. Nem kell mindent megzabál... (2020.07.16. 08:58) Kutyát enni jó...vagy mégsem?
  • Tíra Jándi: Az ozvegy nyugodtan ferjhez mehetett,ezt nem tiltottak,Kina nem India. Egy mandarin ovegyetol nem ... (2018.02.09. 22:39) A kínai tradícionális házasság és család
  • Link elek: Már nem Jack Ma a leggazdagabb, hanem Li Hejun. ~250%-ot emelkedett a cegenek az értéke 2014-ben ... (2015.02.10. 19:57) Kínai szupergazdagok
  • szepi64: hogyan írják helyesen? yin yang, vagy jin yang, vagy jin jang? (2015.01.20. 13:05) Yin-Yang és lefejezés
  • orvvadasz: A magyarok nem puhították a nyereg alatt a húst, viszont a kínaiak kutyát, macskát zabáltak fel. (2013.04.01. 20:24) Kik voltak a mandarinok?

Linkblog

2011.04.03. 19:45 huangati

Kína elképesztő fejlődése

Néhány kiragadott példa a kínai hétköznapokból...Elég csak ránézni Shanghai városára:

 

 

 

 

 

 

Hamarosan megnyitják a Peking-Shanghai vasútvonalat, ám ne egy Budapest-Szeged viszonylatra tessék gondolni, ezen a vonalon szerény 468km/h-val száguldanak majd azok a vonatok, amelyek 1004 fő befogadására képesek. Ráadásul úgy látszik - a közhiedelemmel ellentétben - Kínában nem csak gagyit gyártanak, Chicago városa kínai befektetők segítségével próbálja megépíteni a saját gyorsvasútját, erről a polgármester nyilatkozott midőn a Peking-Tianjin távot (100km) röpke 20 perc alatt tették meg az illusztris személyiségek.

Az e-kereskedelem az egyik leggyorsabban növekvő terület, már majdnem fél milliárdan neteznek rendszeresen Kínában és harmaduk már vásárol is az interneten keresztül. A határ a csillagos ég...

A világ egyik leghosszabb autópályája Kínában van:) és 1900 km hosszú. Shanghait köti össze Chongqing-gel, 7 évig készült, 370 híd van rajta, 46 alagút, összköltsége 3 milliárd dollár volt. Kína a jelenlegi tervek szerint 85.000 km autópályahálózatot kíván megépíteni, évente kb. 4000km épül meg.

Az autógyártók sem állnak meg: mára már világossá vált, hogy néhány kivételtől eltekintve a kínai piac mentett meg a bukástól néhány ismert márkát. A Volvo és Mercedes új gyárat épít Kínában, a GM már több autót értékesít Kínában, mint saját hazájában. A jelenlegi becslések szerint 4 év múlva Kína évente akár 40 millió (!) autót is gyárthat, ha a tervek megvalósulnak. Kínában a megvonzóbb autómárka a BMW. (Amely szintén új gyártósort épít.)

15 emeletes hotel 6 nap alatt??? Hát tessék. A 15 emeletet előre gyártott acél elemekből építették meg, a szerkezetkész állapot elérésre 2 napra volt szükség.

 

 

2010 3. negyedévében a kínai gazdaság 9,6% növekedést ért el, amely szinte hihetetlennek tűnik innen Európából nézve. Persze a növekedésnek megvannak az árnyoldalai (elszegényedés az egyik oldalon, meggazdagodás a másik oldalon, a mindenkit sújtó légszennyezettség, a környezetvédelmi beruházások hiánya...stb.) Mindennek ára van - szoktuk mondani.

A végére hagytam a kedvenc képemet, amely nagyjából azt hivatott érzékeltetni, hogy a kínai áruk milyen részesedéssel vannak jelen a világ piacain. (Tessék megnézni az USA és az elkínaisodó Európa között azt a parányi Olaszországot és Németországot:)

1 komment

Címkék: gazdaság kínai auótipar autópáylaépítés


A bejegyzés trackback címe:

https://kinablog.blog.hu/api/trackback/id/tr672796965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A nép fia 2011.07.21. 09:36:10

Ez jó kép! Nincs belőle nagy felbontású változat?
süti beállítások módosítása