Néhány kiragadott példa a kínai hétköznapokból...Elég csak ránézni Shanghai városára:
Hamarosan megnyitják a Peking-Shanghai vasútvonalat, ám ne egy Budapest-Szeged viszonylatra tessék gondolni, ezen a vonalon szerény 468km/h-val száguldanak majd azok a vonatok, amelyek 1004 fő befogadására képesek. Ráadásul úgy látszik - a közhiedelemmel ellentétben - Kínában nem csak gagyit gyártanak, Chicago városa kínai befektetők segítségével próbálja megépíteni a saját gyorsvasútját, erről a polgármester nyilatkozott midőn a Peking-Tianjin távot (100km) röpke 20 perc alatt tették meg az illusztris személyiségek.
Az e-kereskedelem az egyik leggyorsabban növekvő terület, már majdnem fél milliárdan neteznek rendszeresen Kínában és harmaduk már vásárol is az interneten keresztül. A határ a csillagos ég...
A világ egyik leghosszabb autópályája Kínában van:) és 1900 km hosszú. Shanghait köti össze Chongqing-gel, 7 évig készült, 370 híd van rajta, 46 alagút, összköltsége 3 milliárd dollár volt. Kína a jelenlegi tervek szerint 85.000 km autópályahálózatot kíván megépíteni, évente kb. 4000km épül meg.
Az autógyártók sem állnak meg: mára már világossá vált, hogy néhány kivételtől eltekintve a kínai piac mentett meg a bukástól néhány ismert márkát. A Volvo és Mercedes új gyárat épít Kínában, a GM már több autót értékesít Kínában, mint saját hazájában. A jelenlegi becslések szerint 4 év múlva Kína évente akár 40 millió (!) autót is gyárthat, ha a tervek megvalósulnak. Kínában a megvonzóbb autómárka a BMW. (Amely szintén új gyártósort épít.)
15 emeletes hotel 6 nap alatt??? Hát tessék. A 15 emeletet előre gyártott acél elemekből építették meg, a szerkezetkész állapot elérésre 2 napra volt szükség.
2010 3. negyedévében a kínai gazdaság 9,6% növekedést ért el, amely szinte hihetetlennek tűnik innen Európából nézve. Persze a növekedésnek megvannak az árnyoldalai (elszegényedés az egyik oldalon, meggazdagodás a másik oldalon, a mindenkit sújtó légszennyezettség, a környezetvédelmi beruházások hiánya...stb.) Mindennek ára van - szoktuk mondani.
A végére hagytam a kedvenc képemet, amely nagyjából azt hivatott érzékeltetni, hogy a kínai áruk milyen részesedéssel vannak jelen a világ piacain. (Tessék megnézni az USA és az elkínaisodó Európa között azt a parányi Olaszországot és Németországot:)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
A nép fia 2011.07.21. 09:36:10