Komoly forgalmat remélnek a hétfőn beköszöntött sárkány évétől a nemzetközi luxuscikk-gyártók, melyek a népszerű állatjegyet Kínában értékesített termékeik fő motívumává tették. A kínai újévről szóló összeállításában a herendi gyártású porcelán sárkány figurát is ünnepi ajándéknak javasolta a Vogue magazin francia kiadása.
A sárkány hagyományosan a nemesség, gazdaság és a hatalom szimbóluma Kínában, a sárkány évétől így a lakosság részéről fokozott költekezést, eladásaik fellendülését remélik a luxuscikkeket gyártó nyugati vállalatok. A drága mobiltelefonokat gyártó brit Vertu például külön az idei évre tervezett három készüléket dobott piacra a holdújév előtt. A telefonokat kézzel vésett sárkányok teszik különlegessé, de 100 ezer jüanos (3,7 millió forintos) árukkal is felhívják magukra a figyelmet. Az olasz Versace ékszerekkel és kézzel festett arany sárkányokkal díszített táskával próbálja vásárlásra csábítani ázsiai hölgyvásárlóit. A csak a távol-keleten kapható kiegészítőből csupán 210 darab készült, darabonként 31 800 jüan (1,2 millió forint) az ára. A szintén olasz Salvatore Ferragamo három piros-arany, sárkánymotívummal ellátott táskával készült az új évre, az érdeklődő hölgyeknek viszont sietniük kell, hiszen mindössze 20-20 darabot készítettek az egyes típusokból.
Inkább az ázsiai urakra koncentrál a német BMW, mely jó előre, már tavaly augusztusban bemutatta a sárkány évére gyártott Rolls-Royce modelljét. A sötétvörös, utastérében számos helyen sárkánymotívummal díszített jármű alapfelszereléssel 7,4 millió jüanba (274 millió forintba) kerül. A raktáron lévő darabokat a bemutató után alig nyolc héttel kiárusították, a vállalat - a keresletet látva - most az újragyártást fontolgatja. Nemcsak a luxusgyártók, de a közép- és felső árkategóriás nyugati vállalatok is az új évhez szabták kollekciójukat. Sárkányos cipőkkel, táskákkal és ruhákkal jelenkezett többek közt az Adidas és a Nike, a Microsoft ünnepi egérrel, Swarovski az állatot formáló medállal kedveskedik ázsiai vásárlóinak. A francia Vogue magazin példáula kínai újévi összeállításában a herendi gyártású porcelán sárkány figurát is ünnepi ajándéknak javasolja.
A luxuscikk-gyártók törekvését, hogy termékeiket a kínai ízlésnek megfelelőre szabják, több dolog is indokolja. Egyrészt a gyengélkedő nyugati piacok teljesítményét kívánják az egyre gazdagabb keleten kiegyensúlyozni, másrészt pedig a becslések szerint a sárkány évében a kelet-ázsiai ország várhatóan megelőzi Japánt, és ezzel a világ legnagyobb luxuscikk-vásárlójává lép elő. A hivatalos adatok szerint tavaly - a magánrepülőgépeket, jachtokat és limuzinokat nem számítva - a kínaiak luxusköltekezése több mint 12,6 milliárd dollárt tett ki.
Mi sem maradunk ki az ajánlatokból, a herendi egy igazán ütős ajánlattal állt elő, egy igazi sárkánnyal. A kínai új évre készült, és a francia Vogue magazinban is bemutatott sárkányon elegáns stilizált festési metodikát alkalmaznak, amelyet 24 karátos aranydíszítéssel tesznek különlegessé.
(forrás: MTI)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.